HTML

Lakossági Összefogás Budafok 2008

Kérjük mielőtt megismerné az oldalt, tákékozódjon céljainkról és olvassa el Gyakori kérdések bejegyzésünket!

Talán már értesült arról, hogy kerületünkben szeptember 6-tól tömegközlekedési változások lesznek, új járatok indulnak, illetve egyes már létező járatok módosított útvonalakon közlekednek. Talán arról is értesült, hogy bizonyos változtatások ellen a kerület több pontján erős lakossági tiltakozás alakult ki.

Mi a tiltakozókat képviseljük.

Az alábbiakban szeretnénk kifejteni, mivel nem értünk egyet, és elmagyarázni, miért.

Lépjen velünk kapcsolatba! 

Önkormányzati tájékoztatás - és szerintünk a tényleges valóság

2008.08.24. 14:00 i.wanna.bee

Bővebben itt: http://busz150.blogspot.com/2008/08/nkormnyzati-tjkoztats-cfolata.html

Néhány tévhit......és a tényleges valóság
Nem időben tájékoztatták a közvéleményt az elképzelésekről

 

A Városházán és a kerület internetes honlapján tavaly október vége óta megtekinthető a VEKE tanulmánya a buszközlekedés fejlesztéséről.

A lehetőségről a Városházi Híradó 2007. november 23-i száma (elérhető innen), amely semmi konkrétumról nem adott hírt, valamint a Helyi Téma című lap adott hírt. A BKV-val folytatott tárgyalásokról azóta is többször írtak. A buszvonalak vonalvezetéséről az önkormányzati képviselők 2008. július elején hírlevélben tájékoztatták a lakosságot, továbbá 2008 július elején megjelent a Mi Újság című ingyenes kerületi lapban is.

Nem volt biztosítva a véleménynyilvánítás lehetősége

 

A honlapon a VEKE említett tanulmányát véleményezni lehetett, amint ahogy az azóta a sajtóban megjelent híreket is. Ezzel sokan éltek is.

VEKE tanulmány csupán alternatívákat tartalmazott, többek között ezek egyikével sem egyező a tervezett bevezetés (pl. Tanító utca). VEKE tanulmány több helyen felhívja a figyelmet arra, hogy lakossági tiltakozás várható. (VEKE tanulmány elérhető innen)

5 percenként halad el a busz a házak előtt a 141-es vonalán (mert a 141/A is itt közlekedik)

 

A buszok csúcsidőben 20 percenként fognak közlekedni. Így a kétirányú szakaszokon 10 percenként (esténként és hétvégén 15 percenként), míg az egyirányú buszközlekedéssel érintett Dévény, Széchenyi és Ostor utcákban 20 percenként (esténként és hétvégén 30 percenként) halad el egy busz a házak előtt. A 141/A csak a XI. kerületben jár.

A buszok a Tanító utcában 15 percenként fognak közlekedni, a Hittérítő utcában a hurok jelleg miatt 2 percenként

Jelentősen növekedne a zajterhelés

 

Az óránként elhaladó több száz személy- vagy teherautó mellett megjelenő csekély számú (időszaktól és helytől függően 2, 4 vagy 8 db) elhaladó busz nem fog érzékelhető változást hozni.

Szakértői vélemény alapján (elérhető innen) min. 2 dB zajnövekedés várható

Csökkenne az ingatlanok értéke

 

A buszjárat inkább növeli az ingatlanok értékét, különösen ott, ahol eddig nem volt tömegközlekedési lehetőség, illetve ahol új, gyors kapcsolatokat, ezáltal új lehetőségeket ad. A hirdetésekben is mindig kiemelik a jó közlekedést.

A buszközlekedés miatt jelentős értékcsökkenés várható. Ki venne meg egy olyan házat, amelytől 1,5-2 méterre közlekedik a busz? Ki venne meg egy olyan házat, ahol 2 percenként közlekedik a busz? Ki venne olyan házat, amely ki van téve közvetve a busz által okozott rezgésnek? Belvárosi környezetben emelik ki a közlekedést, kertvárosban a nyugalmat!

Megszüntetnék a Tempo 30 övezetet az érintett utakon

 

A Tempo 30 övezet megmarad. A fekvőrendőrök is megmaradnak.

Fekvőrendőrök csak a próbaidőre maradnak meg, utána felszedik őket a BKV tájékoztatása alapján!

Nincs és nem is lesz járda a Tanító és Pattantyús utcában

 

Az önkormányzat a lehető legrövidebb időn belül járdát épít.

Ennek várható ideje legkorábban november vége, azonban még ez sem biztos.

Veszélyes kanyar van a Tanító és Pattantyús utca találkozásánál

 

A kanyar semmivel sem veszélyesebb, mint sok más kanyar a kerületben. A buszmegállók kiépítésével egyidejűleg a kerület fekvőrendőröket épít az érintett útszakaszon, a 30-as sebességkorlátozás kikényszerítése érdekében.

Sokkal veszélyesebb a kanyar, beláthatatlan és csúszásveszélyes. A fekvőrendőrök nem kerülnek megépítésre, mert ezeken nem közlekedtett buszt a BKV!

Az érintett útvonalakon kivágnák a fákat.

 

Nem kell fát kivágni a buszjáratok miatt.

Ha nem kivágják, akkor visszacsonkolják a fákat, illetve a buszok fogják letörni a benyúló ágakat.

 

Hol vannak a konkrétumok?

komment

Címkék: vélemény lob2008

A bejegyzés trackback címe:

https://lob2008.blog.hu/api/trackback/id/tr4648148
süti beállítások módosítása