Bővebben itt: http://busz150.blogspot.com/2008/08/nkormnyzati-tjkoztats-cfolata.html
Néhány tévhit... | ...és a tényleges valóság |
Nem időben tájékoztatták a közvéleményt az elképzelésekről |
A Városházán és a kerület internetes honlapján tavaly október vége óta megtekinthető a VEKE tanulmánya a buszközlekedés fejlesztéséről. A lehetőségről a Városházi Híradó 2007. november 23-i száma (elérhető innen), amely semmi konkrétumról nem adott hírt, valamint a Helyi Téma című lap adott hírt. A BKV-val folytatott tárgyalásokról azóta is többször írtak. A buszvonalak vonalvezetéséről az önkormányzati képviselők 2008. július elején hírlevélben tájékoztatták a lakosságot, továbbá 2008 július elején megjelent a Mi Újság című ingyenes kerületi lapban is. |
Nem volt biztosítva a véleménynyilvánítás lehetősége |
A honlapon a VEKE említett tanulmányát véleményezni lehetett, amint ahogy az azóta a sajtóban megjelent híreket is. Ezzel sokan éltek is. VEKE tanulmány csupán alternatívákat tartalmazott, többek között ezek egyikével sem egyező a tervezett bevezetés (pl. Tanító utca). VEKE tanulmány több helyen felhívja a figyelmet arra, hogy lakossági tiltakozás várható. (VEKE tanulmány elérhető innen) |
5 percenként halad el a busz a házak előtt a 141-es vonalán (mert a 141/A is itt közlekedik) |
A buszok csúcsidőben 20 percenként fognak közlekedni. Így a kétirányú szakaszokon 10 percenként (esténként és hétvégén 15 percenként), míg az egyirányú buszközlekedéssel érintett Dévény, Széchenyi és Ostor utcákban 20 percenként (esténként és hétvégén 30 percenként) halad el egy busz a házak előtt. A 141/A csak a XI. kerületben jár. A buszok a Tanító utcában 15 percenként fognak közlekedni, a Hittérítő utcában a hurok jelleg miatt 2 percenként |
Jelentősen növekedne a zajterhelés |
Az óránként elhaladó több száz személy- vagy teherautó mellett megjelenő csekély számú (időszaktól és helytől függően 2, 4 vagy 8 db) elhaladó busz nem fog érzékelhető változást hozni. Szakértői vélemény alapján (elérhető innen) min. 2 dB zajnövekedés várható |
Csökkenne az ingatlanok értéke |
A buszjárat inkább növeli az ingatlanok értékét, különösen ott, ahol eddig nem volt tömegközlekedési lehetőség, illetve ahol új, gyors kapcsolatokat, ezáltal új lehetőségeket ad. A hirdetésekben is mindig kiemelik a jó közlekedést. A buszközlekedés miatt jelentős értékcsökkenés várható. Ki venne meg egy olyan házat, amelytől 1,5-2 méterre közlekedik a busz? Ki venne meg egy olyan házat, ahol 2 percenként közlekedik a busz? Ki venne olyan házat, amely ki van téve közvetve a busz által okozott rezgésnek? Belvárosi környezetben emelik ki a közlekedést, kertvárosban a nyugalmat! |
Megszüntetnék a Tempo 30 övezetet az érintett utakon |
A Tempo 30 övezet megmarad. A fekvőrendőrök is megmaradnak. Fekvőrendőrök csak a próbaidőre maradnak meg, utána felszedik őket a BKV tájékoztatása alapján! |
Nincs és nem is lesz járda a Tanító és Pattantyús utcában |
Az önkormányzat a lehető legrövidebb időn belül járdát épít. Ennek várható ideje legkorábban november vége, azonban még ez sem biztos. |
Veszélyes kanyar van a Tanító és Pattantyús utca találkozásánál |
A kanyar semmivel sem veszélyesebb, mint sok más kanyar a kerületben. A buszmegállók kiépítésével egyidejűleg a kerület fekvőrendőröket épít az érintett útszakaszon, a 30-as sebességkorlátozás kikényszerítése érdekében. Sokkal veszélyesebb a kanyar, beláthatatlan és csúszásveszélyes. A fekvőrendőrök nem kerülnek megépítésre, mert ezeken nem közlekedtett buszt a BKV! |
Az érintett útvonalakon kivágnák a fákat. |
Nem kell fát kivágni a buszjáratok miatt. Ha nem kivágják, akkor visszacsonkolják a fákat, illetve a buszok fogják letörni a benyúló ágakat. |
Hol vannak a konkrétumok?