HTML

Lakossági Összefogás Budafok 2008

Kérjük mielőtt megismerné az oldalt, tákékozódjon céljainkról és olvassa el Gyakori kérdések bejegyzésünket!

Talán már értesült arról, hogy kerületünkben szeptember 6-tól tömegközlekedési változások lesznek, új járatok indulnak, illetve egyes már létező járatok módosított útvonalakon közlekednek. Talán arról is értesült, hogy bizonyos változtatások ellen a kerület több pontján erős lakossági tiltakozás alakult ki.

Mi a tiltakozókat képviseljük.

Az alábbiakban szeretnénk kifejteni, mivel nem értünk egyet, és elmagyarázni, miért.

Lépjen velünk kapcsolatba! 

Gyakori kérdések

2008.08.13. 08:12 i.wanna.bee

Talán már értesült arról, hogy kerületünkben szeptember 6-tól tömegközlekedési változások lesznek, új járatok indulnak, illetve egyes már létező járatok módosított útvonalakon közlekednek. Talán arról is értesült, hogy bizonyos változtatások ellen a kerület több pontján erős lakossági tiltakozás alakult ki. 

Mi a tiltakozókat képviseljük. 

Az alábbiakban szeretnénk kifejteni, mivel nem értünk egyet, és elmagyarázni, miért.
 

1.) Miért tiltakoznak a buszjáratok ellen?

Nem a buszjáratok ellen tiltakozunk, hanem azok útvonala (141-es, 150-es), valamint járatsűrűsége miatt (Hittérítő utca).


2.) Miért tiltakoznak az útvonalok ellen?

Azért, mert az útvonalak alkalmatlanok ekkora buszközlekedésre, és jelentősen romlana az ott lakók életkörülménye, illetve nem kérték ki a lakosság véleményét előzetesen ezekről a járatokról semmilyen formában.


3.) Vannak alternatív útvonalak, megoldások?

Igen, vannak.


4.) Miért alkalmatlanok az útvonalok buszközlekedésre?

Azért, mert több szakaszon a gyalogosbiztonság nem megoldott, nincs járda, a házak 1,5-2 méterre vannak az úttesttől, nem ismerjük az úttestek teherbíró képességét, pedig pincék vannak alattuk, illetve a jelenlegi zajszint is már meghaladja a határértéket, és elviselhetetlenül sűrűséggel közlekednének.


4.) Mi a gond a Tanító - Pattantyús - Kapisztrán szakaszon?

Gyalogos biztonság: Járda hiánya mindkét oldal, kétirányú buszközlekedés mellett csupán 40-50 cm marad a gyalogosok részére, gyalogosátkelő hiánya

Közlekedés biztonság: 18 tonnás buszokkal a kanyarodási ívek nem megfelelőek, balatoni útra történő kikanyarodás balesetveszélyes

Életkörülmény romlás: zajszint meghaladja már a határértéket, a feltorlódó kocsik jelentősen emelik a légszennyezettséget, 30-as övezet megszünik

Tajékoztatás : semmilyen formában nem történt a lakosok részére

Környezetváltozás: fák kivágása szükséges

Egyéb: nem ismerjük az úttest teherbíró képességét,

Gazdaságosság: nem ismerjük az előzetes utaslétszámot, ilyen felmérést nem végeztek, valószínűleg üresen fognak közlekedni a buszok.


5.) Mi a gond a Széchenyi - Dévényi - Pannónia - Ostor szakaszon?

Gyalogos biztonság: Gyalogosátkelő hiánya

Közlekedés biztonság: 18 tonnás buszokkal, kanyarodási ívek nem megfelelőek,

Életkörülmény romlás: zajszint meghaladja már a határértéket, a feltorlódó kocsik jelentősen emelik a légszennyezettséget, 30-as övezet megszünik

Tajékoztatás : semmilyen formában nem történt a lakosok részére

Környezetváltozás: fák kivágása szükséges

Egyéb: nem ismerjük az úttest teherbíró képességét, pincék húzodnak az úttest alatt

Gazdaságosság: nem ismerjük az előzetes utaslétszámot, ilyen felmérést nem végeztek, valószínűleg üresen fognak közlekedni a buszok.


6.) Mi a gond a Hittérítő szakaszon?

Járatsűrűség: 2 percenként közlelednének a buszok, egy olyan szakaszon, ahol csak az ott lakók szállnak fel/le. A jelenlegi sűrűség több mint 2x-re nőne.

Gyalogos biztonság: Gyalogosátkelő hiánya

Életkörülmény romlás: zajszint meghaladja már a határértéket, a feltorlódó kocsik jelentősen emelik a légszennyezettséget,

Tajékoztatás : semmilyen formában nem történt a lakosok részére

Gazdaságosság: nem ismerjük az előzetes utaslétszámot, ilyen felmérést nem végeztek, valószínűleg üresen fognak közlekedni a buszok, mint ahogy jelenleg is.


7.) Mit tettek a fentiek megoldására?

2008.06.20-a óta levelezünk a XXII. Kerületi Önkormányzattal, Fővárosi Önkormányzattal, BKV-val, Közigazgatási Hivatallal, Környezetvédelmi Hivatallal, helyi civil szervezetekkel, és kérjük a problémánk megoldását.


8.) Milyen eredményeket értek el a hivataloknál?

Szinte semmit. Egyedül a Környezetvédelmi Hivatal adott ki végzést, hogy a zajszintet köteles csökkenteni az út kezelője.


9.) Miért demonstráltak 2008.08.14-én?

Azért, mert kimerítettünk minden más lehetőséget, és még érdemi megoldásra sem törekedtek a hivatalok.


10.) Mit tesznek a továbbiakban?

Minden törvényes lehetőséget kihasználva közigazgatási és államigazgatási eljárásokat indítunk az érintettek ellen, valamint folytatjuk a demonstrációt a média és nyilvánosság bevonása mellett.


11.) Ha szeretnék segíteni Önöknek, mit tegyek?

Írjon nekünk e-mailt, válaszolunk rá. Mindenkinek a segítségére szükségünk van.


12.) Felvállalnak más, hasonló problémákat is?

Igen, írja meg részletesen a problémájukat, megpróbáljuk: lob2008@extra.hu

komment

Címkék: gyik lob2008

A bejegyzés trackback címe:

https://lob2008.blog.hu/api/trackback/id/tr11638553
süti beállítások módosítása